Kisah Kucing Bijak Ke Klinik Meminta Pertolongan

Siapa sangka kucing ini sebenarnya adalah haiwan yang bijak dan mampu berfikir seperti manusia.

Ianya bermula apa bila seekor kucing hamil di wilayah Bitlis tenggara Turki telah mengiau meminta bantuan di hadapan pusat kesihatan keluarga tempatan selepas kucing tersebut merasakan kontraksi pada kandungan dan sukar untuk menahan kesakitan.


Menurut laman web berita tempatan Bitlis 13 Haber, kejadian yang agak mengharukan dan ajaib tersebut berlaku pada hari Rabu apabila kucing tersebut mula berbunyi tanpa henti di pintu pusat kesihatan No.2 di daerah Tatvan sebaik saja ianya tahu, ia mempunyai beberapa komplikasi dalam melahirkan anak-anak beliau.

Jururawat membiarkan dia masuk tetapi mereka tidak tahu apa yang tidak kena dengan kucing mengandung tersebut.



Mereka tidak lama lagi menyedari bahawa kucing tersebut sukar melahirkan anak dan memanggil doktor haiwan perbandaran.

Selepas dibawa ke Tatvan Municipality Stray Animal Neutering and Rehabilitation Center, doktor haiwan; Sefer Durmus sedar bahawa kucing itu mempunyai banyak masalah dengan untuk melahirkan secara semula jadi, jadi dia telah menyelamatkan kucing tersebut dalam satu pembedahan caesarean (lebih dikenali sebagai c-section).

Kucing tersebut akhirnya melahirkan empat ekor anak dengan sihatnya dan doktor Durmus berkata bahawa ibu tersebut berada dalam keadaan yang baik selepas pembedahan.



Kucing itu sedar dia tidak boleh melakukannya dengan sendiri, jadi apa tempat yang lebih baik selain pergi ke Klinik Kesihatan. Bijak kucing ni!

Kredit: thebestcatpage.com

Comments